ارزهاي ديجيتال چگونه كار مي‌كنند؟

خريد و فروش پكيج هاي آموزشي

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ارزهاي ديجيتال چگونه كار مي‌كنند؟

۴۰ بازديد

بدون شك، اصطلاح ارزهاي ديجيتال به گوش‌ شما آشناست؛ اما قبل از سرمايه گذاري در اين حوزه لازم است، با سازوكار آن تا حدودي آشنايي داشته باشيد. درحال حاضر رمز ارزهاي زيادي در بازار كريپتوكارنسي وجود دارد كه بيت كوين و اتريوم محبوب‌ترين آنها هستند. خريد رمز ارزها به آساني از طريق  صرافي هاي ارز ديجيتال ايراني و خارجي امكان پذير است. اما فناوري استفاده شده در پشت ارزهاي ديجيتال كه بلاك چين نام دارد، داراي پيچيدگي‌هايي مي‌باشد. در حالي كه به راحتي مي توان در هيجانات ناشي از سود زياد افرادي كه داراي بيت كوين هستند، غرق شد، مهم است كه قبل از سرمايه گذاري درك كنيد كه ارز ديجيتال واقعا چيست. در ادامه اين گزارش همه انچه كه در مورد بازار كريپتوكارنسي لازم است بدانيد را برايتان آورده‌ايم.

ارزهاي ديجيتال چگونه كار مي‌كنند؟

كريپتوكارنسي، پول يا ارز ديجيتال نوعي از دارايي و سرمايه جديد است كه به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا بدون نياز به مراجعه مستقيم به بانك و بدون نظارت هيچ دولتي، پرداخت هاي آنلاين خود را به سرعت در هر نقطه از جهان انجام دهند. ساتوشي ناكاموتو، خالق ناشناس بيت كوين كه به عنوان با ارزش‌ترين و محبوب‌ترين رمز ارز بازار ارزهاي ديجيتال شناخته مي‌شود، در وايت پيپر بيت كوين اعلام كرده است كه هدف از ايجاد ارزهاي ديجيتال و بيت كوين يك سيستم نقدي الكترونيكي همتا به همتاست. تا بدين صورت واسطه‌ها حذف شده و نقل و انتقالات مالي در سريع ترين زمان ممكن و بدون كارمزد انجام شوند. درواقع بسياري از طرفداران اين بازار، استفاده از ارزهاي ديجيتال را راهي براي مبارزه با دولت‌هاي فاسد و ظالم مي‌دانند. زيرا يكي از اهداف شكل گيري اين تكنولوژي و بازار حذف كامل دولت‌ها از تراكنش‌هاي مالي با عملكرد كاملاً ناشناس است.

براي شروع معامله با ارزهاي ديجيتال به چيزي بيش از اتصال به اينترنت نياز نداريد كه همين موضوع اولين تفاوت استفاده از سيستم سنتي بانكي و بازار كريپتوكارنسي است. در كنار اين مدل از كاربردهاي ارزهاي ديجيتال، بسياري از دولت‌ها در سراسر دنيا موافق رواج يافتن آنها نيستند و حتي ممنوعيت استفاده از رمزارزها را همانند كشور چين بارها و بارها اعلام كرده‌اند. يكي از دلايل مخالفت دولت‌ها از رمزارزهاي ديجيتالي اين است كه مي‌توان از آنها براي فعاليت‌هاي غيرقانوني مثل پولشويي و قمار استفاده كرد. برخي از كشورها همانند ايالات متحده آمريكا نيز براي معاملات رمز ارزي مردم خود ماليات در نظر گرفته و احرازهويت را براي استفاده از خدمات صرافي‌هاي ارز ديجيتال اختصاصي كشور خود واجب كرده است. وضع كردن چنين مقرراتي تا حدودي مي‌تواند مانع از پولشويي و استفاده نادرست از رمزارزها شود.

علاوه بر اين، توجه داشته باشيد كه قيمت ارزهاي ديجيتال داراي نوسان زيادي است. در 5 سال اول شكل گيري بيت كوين ارزش آن كمتر از 1000 دلار بود اما در سال 2017 با رشد چشم گيري مواجه شد و به 20000 هزار دلار رسيد. در سال 2018 به كمتر از 5000 دلار كاهش يافت و سرانجام در سال 2021 به قيمت رويايي خود يعني بيش از 60000 دلار رسيد. در حال حاضر خريد بسياري از كالاها با استفاده از ارزهايي ديجيتال دشوار به نظر مي‌رسد، اما با گذشت زمان تعداد شركت‌هايي كه بيت كوين استفاده مي‌كنند، در حال افزايش است. براي محاسبه قيمت لحظه اي بيت كوين نيز مي‌توانيد از ابزارهاي آنلاين و ماشين حساب ارز ديجيتال استفاده كنيد.

مزايا و معايب ارزهاي ديجيتال

طرفداران كريپتوكارنسي قادر به استفاده از ارزهاي ديجيتال در همه موارد نيستند و بدون ترديد سرمايه گذاري در اين حوزه براي همه افراد مناسب نيست. قبل از هرگونه تصميم گيري درباره ورود به بازار كريپتوكارنسي براي كسب درآمد و سرمايه گذاري حتما از مزايا و معايب آن مطلع شويد.

ارز ديجيتال چيست و چه مزايا و معايبي دارد؟

مزاياي بازار از ديد طرفداران:

در تئوري، مي‌توانيد ارزهاي ديجيتال را بدون نظارت بانك، كارگزار يا دولت بخريد و بفروشيد و اين موضوع به شما اين امكان را مي‌دهد كه پرداخت كارمزدها را دور بزنيد و حريم خصوصي بيشتري داشته باشيد. قيمت بيت كوين در سال جديد ميلادي سر به فلك كشيده است و برخي از سرمايه گذاران فكر مي كنند كه در آينده نزديك بيت كوين هم مانند طلا به يك عنصر ثابت با چشم انداز سرمايه گذاري تبديل خواهد شد. طرفداران اين بازار معتقد هستند كه دولت در ايجاد بيت‌كوين‌هاي جديد مانند آنچه كه دنياي رمزارز ارز فيات مي‌نامد، دخالت نمي‌كند، بنابراين نمي‌تواند بيش از حد پول يا ارز چاپ كند و باعث تورم شديد شود.

معايب بازار از ديد مخالفان:

از طرف ديگر مخالفين اين بازار معتقد هستند كه ارزهاي ديجيتال يك سرمايه گذاري سوداگرانه بوده و داراي نوسانات شديد قيمت هستند كه اين موضوع همواره ريسك زيادي را به اين بازار وارد مي‌كند. اگر به دنبال ثروتمند شدن از طريق ارز ديجيتال هستيد، انتخاب كوين مناسب بسيار دشوار است. به دليل فقدان مقررات توسط يك مرجع مركزي، آينده بازار كريپتوكارنسي بسيار نامشخص و مبهم است. چين اخيراً ارزهاي ديجيتال را ممنوع كرده است و اين امكان وجود دارد كه ايالات متحده نيز همين كار را انجام دهد. همچنين يكي ديگر از معايب ارزهاي ديجيتال نحوه نگهداري آنها در كيف پول هاست، اگر كاربران رمز عبور خود را فراموش كرده و يا گم كنند، تمام دارايي خود را از دست خواهند داد. همچنين بسياري از كشورها براي معاملات رمز ارزها ماليات در نظر گرفته كه با هدف اصلي شكل گيري آن مغايرت دارد و در نهايت بسياري از كالاها هنوز هم با رمزارزها قابل خريد نيستند.

ارز ديجيتال چيست و چه مزايا و معايبي دارد؟

كدام ارز ديجيتال را بخريم؟

امروزه راه‌هاي زيادي براي خريد و فروش ارزهاي ديجيتال وجود دارد و شما مي‌توانيد براي تهيه بيت كوين و ساير رمز ارزها، به راحتي از وبسايت‌ها و اپليكيشن‌هاي قابل اعتماد صرافي‌هاي فعال در اين زمينه استفاده كنيد. در حالي كه احتمالاً در مورد رمزارزهايي مانند بيت كوين، اتريوم و دوج كوين اخبار زيادي شنيده ايد، اما لازم است بدانيد كه هزاران رمزارز در گردش بوده و هميشه در حال ظهور هستند. معمولا كارشناسان تمايل دارند كوين‌ها و توكن‌هاي ديجيتال معروفي كه در طول سال‌ها خود را ثابت كرده‌اند را براي خريد توصيه كنند، به‌خصوص اگر در اين فضا تازه وارد هستيد، حتما به اين توصيه‌ها دقت كنيد و اگر مي خواهيد در مورد ارزهاي ديجيتال كمتر شناخته شده تحقيق كنيد، مي توانيد از سايت هايي مانند CoinMarketCap و CoinDesk و Arztoday كه جزئيات عملكرد و تحقيق در مورد آلت كوين ها را ارائه مي دهند شروع كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.