ترون

خريد و فروش پكيج هاي آموزشي

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ترون

۳۵ بازديد

براي انجام كليه فعاليت‌ها در بستر اينترنت، اعم از  تماشاي فيلم، پرداخت اينترنتي، معاملات و وب گردي به احتمال زياد به يك سيستم عامل مثل ويندوز احتياج داريد. اين وابستگي به سيستم عامل در كنار مزيت‌هاي فراوان، داراي چند نكته منفي مثل نداشتن حريم خصوصي است. در چنين شرايطي امكان دستكاري و سانسور اطلاعات وجود دارد. يكي از پروژه‌هاي رمز ارزي كه در بستر بلاك چين شكل گرفته است، پروژه ارز ديجيتال ترون TRON مي‌باشد كه در صورت موفقيت مي‌تواند اين مشكل فضاي اينترنت را حل كند.

ترون (TRON) چيست؟

پروژه ترون توسط جاستين سان (Justin Sun) كه يك طرفدار ويژه تكنولوژي است، در سال ۲۰۱۷ توسط يك موسسه‌ غير انتفاعي سنگاپوري ايجاد شد. عرضه اوليه كوين ترون در ابتداي فعاليت در مجموع ۷۰ ميليون دلار جمع آوري كرد و بعد از آن توانست شبكه اصلي خود را در ژوئن سال ۲۰۱۸ راه اندازي كند. براي درك بهتر اهداف پروژه ترون ابتدا لازم است تا با مفهوم اينترنت غيرمتمركز آشنا شويد.  اينترنت غير متمركز با اينترنتي كه در حال حاضر از آن استفاده مي‌كنيم تفاوت‌هاي بسياري دارد و در صورت اجرايي شدن ديگر نيازي به شركت‌‌هاي هاستينگ وجود نخواهد داشت؛ زيرا اينترنت به صورت غيرمتمركز و  توسط كاربران سراسر دنيا اجرا مي‌گردد.

درواقع هدف اصلي شكل گيري پروژه TRON در بستر بلاك چين، اين است كه به تمركززدايي و دموكراتيزه كردن صنعت توزيع محتوا در بستر اينترنت كمك كند. پروژه ترون به عنوان يك بلاك چين كه از قراردادهاي هوشمند پشتيباني مي‌كند، به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد تا برنامه هاي غيرمتمركز (DApps) بسازند و به كار گيرند كه تقريبا براي هر هدفي طراحي مي‌شوند. در نظر داشته باشيد كه افراد زيادي در حال حاضر و در موقعيت‌هاي مختلف با توزيع آزاد محتوا از طريق اينترنت مخالف هستند و پروژه ترون با اجرايي كردن اين ايده با مخالفت‌هاي زيادي رو به رو خواهد شد.

ارز ديجيتال ترون چگونه كار مي‌كند؟

ترون از بسيار از جهات شبيه پروژه EOS است، به اين صورت كه كاربران اين شبكه براي انجام معاملات خود با قردادهاي هوشمند به منابعي نياز دارند. اين منابع در پروژه ارز ديجيتال ترون به چهار نوع پهناي باند، CPU، ذخيره سازي و RAM تقسيم مي‌شوند. كاربران براي به دست آوردن پهناي باند و انرژي، بايد توكن‌هاي TRX خود را به صورت موقت قفل كنند. زماني كه يك كاربر شبكه ترون معامله‌اي معمولي انجام مي‌دهد، پهناي باند شبكه مصرف مي‌شود. از طرفي معاملات در بستر قراردادهاي هوشمند نيز به انرژي نياز دارند. اين انرژي و پهناي باند مصرف شده در يك دوره ۲۴ ساعته مجدد به شبكه بر مي‌گردد.

ترون مانند بسياري از سيستم عامل هاي ديگر كه از قرارداد هوشمند پشتيباني مي‌كنند، ماشين مجازي خود را دارد كه با عنوان ماشين مجازي TRON (TVM) شناخته مي‌شود. TVM اساساً سيستم عاملي است كه براي اجراي قراردادهاي هوشمند در يك محيط امن و غير متمركز اما قابل اعتماد استفاده مي‌شود. ترون TRON از مكانيزم اثبات سهام (DPoS) براي تاييد تراكنش‌ها و ثبت آن‌ها در بلوك‌هاي بلاك چين استفاده مي‌كند.

چه عواملي باعث منحصر به فرد شدن پروژه ترون مي‌شود؟

ترون (TRON) براي به‌وجود آوردن اينترنت غير متمركز ساخته شده است، يعني فضايي كه در آن افراد مي‌توانند بدون محدوديت جغرافيايي، سانسور يا هرگونه محدوديت ديگري به محتوا دسترسي داشته باشند. همچنين ترون داراي تعدادي ويژگي ديگر است كه به دستيابي به اين هدف كمك مي‌كنند، از جمله:

لايه ذخيره سازي

براي امكان‌پذير بودن تنوع داده‌ها، در طراحي لايه‌هاي ذخيره، نظريۀ ديتابيس مورد توجه قرار گرفته است. هدف اين لايه برنامه ريزي است كه در پايين سطح ساختار قرار دارد. اين بخش براي محافظت از شبكه است و اطلاعات مختلف را محافظت و ذخيره مي‌كند.

لايه مركزي

لايه مركزي دومين لايه شبكه است و با عنوان هسته شناخته مي‌شود. مديريت هسته، هدف اصلي وجود اين لايه در ترون مي‎‌باشد.

لايه برنامه در ترون

اين لايه كه با هدف غيرمتمركز بودن و همچنين شخصي سازي كيف پول كابران ساخته شده است، در سطحي‌ترين موقعيت قرار دارد. به سبب وجود اين لايه، توسعه دهندگان برنامه‌ها توانايي به توليد رساندن بسياري از اپ‌ها را دارند.

استيك كردن  ترون به چه صورت است؟

يكي از پرطرفدارترين ويژگي هاي رمز ارز ترون، قابليت استيكينگ آن مي‌باشد. به اين صورت كه با استفاده از كيف پول هاي معتبر مثل تراست ولت كاربران ميتوانند دارايي ترون خود را استيك كنند و بابت اين كار سود دريافت مي‌كنند. از آنجايي كه قيمت ترون پايين و در زمان نگارش اين مقاله برابر ۰.۰۹۴۲دلار است. افراد زيادي قادر خواهند بود كه اين رمز ارز را در تعداد بالا خريداري كرده و با استيك كردن آن به كسب درآمد بپردازند. براي شروع اين كار پيشنهاد ميكنيم حتما اموزش استيك كردن در تراست ولت را بياموزيد.

آينده ارز ديجيتال ترون

طبق گزارشات به دست آمده و به نقل از وبسايت خبري و تحليلي ارز تودي، شركت ترون اعلام كرده است كه ارز ديجيتال اين شبكه تا پايان سال ۲۰۲۱ تورمي نخواهد داشت. اما از ابتداي سال ۲۰۲۲ هر سال درصد ناچيزي تورم به شبكه اضافه مي‌گردد. ارز ديجيتال ترون در ابتدا قبل از اينكه بر روي بلاكچين اختصاصي خودش پياده سازي شود، بر روي بلاك چين اتريوم پياده سازي شد اما جالب است بدانيد افراد مشهوري زيادي در صنعت كريپتوكارنسي از جمله ويتاليك بوترين كه به عنوان خالق اتريوم شناخته مي‌شود. نسبت به پروژه ترون انتقادات شديدي زيادي دارد و معتقد است كه اين پروژه چيزي جز انحصار طلبي براي ارائه ندارد. اما به طور كلي مي توان گفت ارز ديجيتال ترون به دليل پتانسيل هاي زيادي كه دارد، مي‌تواند آينده خوبي در پيش داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.